Test Santana PS-10: terminator

Santana je dnes vedle vozů jako ARO, GAZ a UAZ nejortodoxnějším off-roadem evropského původu. Přesvědčíme vás o tom...

Žádné mazlení se s vozy SUV, které mnohdy připomínají přizvednutá MPV. Když se Santanou prořítíte kolem moderních vozů SUV, z výšky se díváte do jejich luxusních kabin a myslíte si něco o  pozérství. Vyzvete-li je do terénu, vezměte si silný popruh, případně naviják – Santana je bude velmi brzy vyprošťovat. Taková je Santana PS-10.

S historií značky jsme vás nedávno seznámili v testu modelu PS 350, a tak se na tomto místě nebudeme opakovat a rovnou se tomuto klasikovi podíváme na zoubek.

 

Klasika z venku

Příznivci klasických automobilů zajásají nad designem Santany. Ani dlouhé roky a desítky faceliftů nezahladily tvář Land Roveru a jeho typické tvary. Kdekoliv se objevila britská armáda, jely s ní nesmrtelné hliníkové Land Rovery. Santana je oproti nim vyrobena z ocelového plechu, na surové kráse jí to však neubírá, ba právě naopak.

Celková délka modelu PS-10 je 4 675 mm, výška 1 750 mm a šířka 1884 mm. Rozvor činí 2710 mm. Přední nájezdový úhel je 50 a zadní 30 stupňů. Světlou výškou 200 mm se Santana řadí k ostatním off-roadům. Maximální přípustná celková hmotnost brzděného přívěsu je 3 000 kg.

Pohled na přední část Santany prozrazuje příbuznost s Land Roverem Defender. Oproti němu má celoocelovou masku podobně jako rumunské vozy ARO. Jednoduché hranaté čelo tvoří přední maska s podélným žebrováním, znakem automobilky a nápisem Santana. Dvojice kruhových potkávacích a dálkových světlometů je doplněna rovněž kruhovými ukazateli směru.

Spodní část tvoří jednoduchý přední nárazník z trubkového profilu a pod ním odhalené pohonné ústrojí s přední nápravou a žebřinovým rámem zakončeným masivními oky pro tahání...

santana_ps10revue/P1420327.JPG santana_ps10revue/P1420068.JPG santana_ps10revue/P1420075.JPG 

Celý článek:ZDE

 

www.offroad-atv.cz