Ford Ranger

 
Nový „malý“ pickup značky Ford bude, jak velí strategie automobilky, globálním modelem. Vznikat bude v Jihoafrické republice, odkud se auto dostane na světové trhy. Vynechá jenom ten americký, kde před téměř třiceti lety tento model vznikl.

 
 
Nový Ranger se nebude prodávat na americkém trhu, důvod je poměrně jednoduchý. Tamním zákazníkům totiž stále velmi imponují pickupy řady F, menší „kompaktní“ pickupy se potýkají se stále menším zájmem zákazníků. Zatímco full-size pickupy mají v USA asi 26 % trhu, malé tvoří jen 4 %, Ford tedy rád přenechá tento okrajový segment konkurenci v podobě Toyoty Tacoma nebo Chevrolet Colorado.
 
 

 
Na ostatních světových trzích ale hrají právě tyto „kompaktní“ pickupy důležitou roli. To je důvod, proč se nový Ranger bude nabízet celkem na 180 trzích. Na 148 z nich – především země v Evropě a Africe, bude vyrážet právě z továrny v JAR. Její kapacita byla navýšena na 110 000 rangerů ročně, pouze čtvrtina vozů zůstane na domácím trhu, zbytek je určen na export.
 
 

 
Nový Ranger se ale nebude vyrábět jenom v JAR. Firma započala produkci modelu také v Thajsku. Odtud se bude Ranger vyvážet především do okolních zemí, kde mají zákazníky mají pickupy této třídy také velmi v oblibě – tvoří tu až 40 % trhu. Další továrnou, která bude rangery zásobovat jihoamerický trh, je ta v Argentině. Ze které z trojice továren se Ranger dostane do Austrálie, kde se s jeho prodejem také počítá, zatím není zcela jasné.
 
 

 
Nový Ranger bude nabízen v široké škále variant, na výběr budou verze s pohonem 4x4 i pouze s pohonem jedné nápravy. Na výběr budou tři typy kabiny – dvoumístná Single Cab, prodloužená Super Cab se zavazadlovým prostorem za sedadly a pětimístná Double Cab.
 
 

 
Auto bude mít šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku a nejdůležitější pohonnou jednotkou bude nový turbodiesel 2.2 TDCi. Nabízen bude ve verzích s výkonem 88 a 110 kW. Pravděpodobně ne na všech trzích se pak objeví i 2,5 litrový zážehový motor Duratec s výkonem 122 kW a schopností spalovat krom benzínu i alternativní paliva. Špičkou nabídky má být vznětový řadový pětiválec Duratorq s objemem 3,2 litru a výkonem 147 kW. I tato varianta se pravděpodobně nemusí dostat na všechny trhy.
 
 
 

 

 

 
     
 

čerpáno:autohit